Tiger 800 / 900 - Main Discussion Section > Tyres and Wheels

Duda neumáticos

(1/2) > >>

Ioham:
Buenas
Tengo un problema, desde que compre mi XRT del 2020, el neumático delantero no me ha dado confianza alguna, no entiendo el porque, cada vez que circulo por alguna línea blanca o junta de dilatación de la carretera pierdo totalmente el Grip, dando la sensación de caída, por lo que si ocurre durante una curva, instintivamente tiendo a levantar la moto.
Después de los primeros 3.500 kilometros con la moto, he decidido cambiar los neumáticos ya que no es normal que ocurra esto.
Tengo la duda de cambiar los dos neumáticos aunque solo tengan 3.500 km por los Contitrail Atack 110 y 150, o cambiar solamente el delantero y poner el Metzeler next 110.
Esa es la duda cambiar los dos, o cambiar solamente el delantero.
No se si a vosotros os ha pasado lo mismo, creo que no es normal, en mi anterior moto tenia montado M Next 110 y 150, y no había notado la sensación que os comento.
Que hago? Cambio los dos o solo el delantero?
Saludos a todos
PD. Disculpar la traducción, es con google.

I have a problem, since I bought my 2020 XRT, the front tire has not given me any confidence, I do not understand why, every time I ride on a white line or road expansion joint I totally lose the grip, giving the feeling falling, so if it happens during a curve, I instinctively tend to lift the bike.
After the first 3,500 kilometers on the bike, I decided to change the tires as this is not normal.
I have the doubt to change the two tires even if they only have 3,500 km for the Contitrail Atack 110 and 150, or change only the front and put the Metzeler next 110.
That is the doubt to change both, or to change only the forward.
I do not know if the same thing has happened to you, I think it is not normal, on my previous bike I had M Next 110 and 150 mounted, and I had not noticed the feeling that I am telling you.
What I do? Do I change both or just the striker?
Greetings to all
P.S. Excuse the translation, it is with google.

Stevie.P:
Hi, it isn't you. The topic of Metzeler Tourance Next in 100/90 bias type as supplied from the factory has been discussed hundreds of times here about how they white line. Most owners usually put up with them until they are worn out, because of the cost, and then fit a 110/80 radial tyre to match the radial rear tyre. There are a couple of owners who just swopped the front 100/90 bias to a Tourance Next 110/80 radial and kept the Tourancerear tyre, but most swop both tyres to something better.

On my XRt I went to Michelin Pilot Road 4, then Michelin Road 5 Trail and last week had Continental Trail Attack 3 fitted, all with 110/90R front. Changing to a 110/80R is the best improvement you can do.  :028:

https://www.tiger800.co.uk/index.php/topic,28871.10.html

KildareMan:
+1 on the Michelin Road 5 Trail.

Even in 2011 the Pirelli Scorpion trails that came on the Tiger were rubbish. What ever it is about factory supplied tyres?

Ioham:
Efectivamente son los neumáticos que traía de fábrica, es la peor sensación delantera que he tenido, increíble pero cierto. Esos mismos neumáticos los tuve en mi anterior moto una Aprilia ETV1000 Caponord, pero la delantera era medida 110-80-19, y no me parecían malos, simplemente correctos, nunca tuve ningún susto, pero en la tiger no me lo puedo creer, cada vez que pillo algo blanco o alguna deformación en la carretera, da la sensación que la rueda delantera pierde adherencia y si te pilla en curva inconscientemente la tendencia es de poner la moto recta, y eso no es bueno.
Por eso es el motivo de cambiar la rueda delantera por una M Next de 110 o cambiar las dos por Continental Contitrail Atack 3. Si cambio solo la delantera, cuando termine la trasera cambiaría las dos por Continental.
La duda viene por el precio, fastidia mucho tener que cambiar un neumático que tiene 3500 kilómetros pero ya he tomado la decisión de cambiarlo, creo que no puedo circular con esas sensaciones.
Cuanto suele durar de media el trasero M Next?
Parece mentira que tenga este problema con una motocicleta recién comprada de fábrica, no lo vieron antes de ponerla en circulación?

Saludos

Stevie.P:
My Tourance Next lasted 8000miles/13000km so I would just try the 110/80 R Tourance Next on the front now, then swop to different tyres when the rear is worn out. The front doesn't work well because it is a bias carcass and the rear a radial carcass. I don't know about the later 2020 XRt like yours but the Tourance Next, in 2015, was only fitted to the XRt model probably because they expected owners to have full luggage fitted as the bike came standard with pannier frame, all the other road models had Pirelli Scorpions I think? :027:

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version